weer eens goed nieuws

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Oct 29 10:37:09 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmmm, mensch en nog wel met sch.:)))))

Precies Henk, allemaal verkiezingsretoriek en als we het er mee redden zien
we wel over 4 jaar hoe we ons daar uit lullen.
Zo was het, is het en zal het wel blijven.
Op een enkele na weet men niet eens wat sociaal betekent. Mensen in een
uitkeringsituatie hoeven het niet zeer rijk te hebben. Armoede is wat anders
na vaak heel veel jaren werken, men kan er in de meeste gevallen ook niks
aan doen.
Vrijheid geldt alleen voor mensen die jong en energiek zijn en vooruit
kunnen en willen.
Neem als voorbeeld maar eens de gratis kinderopvang. Ook de armere sloeber
mag gaan meebetalen om te zorgen dat de buren een tweede auto kunnen gaan
rijden of een duurder huis kopen.
Of zoiets als de no-claim. De meestal wat ouderen of degene die een handicap
hebben dragen er extra aan bij dat we premies wat lager houden voor degene
die jongen en gezond zijn.

Ik heb weleens iets gehoord hier over 10 jaar vooruit kijken. Gaan we dan
klagen dat de kinderen niet goed zijn opgevoed of dat we zoveel
onverzekerden hebben.

Ger