weer eens goed nieuws

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sat Oct 28 22:39:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nou, ik snap niet wat de consequenties zijn als de AOW twee jaar later
komt.
> Bijv. twee jaar langer een andere uitkering als ze daar al inzitten?
Precies. Het systeem werkt nu zo dat mijn ma, bijvoorbeeld, vanaf haar 65e
vanuit de uitkeringssituatie de pensioensituatie inrolt (met een ENORM gat
en dat heet ook wel 'dubbel genaaid'). Inderdaad, huis kwijt en als Bakker &
co hun zin krijgen, moet ze nog 2 jaar langer op een houtje bijten. Waar?
Geen idee, misschien moeten ik of mijn broer haar dan in huis nemen.
Oost-Europese toestanden. En natuurlijk nog steeds geen reactie van Bert.

> Staat daar wat over in die CPB doorberekening
> van partijprogramma's?
Nee, want: het is geen issue. En het CPB kan geen berekeningen maken over
zaken die niet in de programma's staan (de schrijnende werkloosheid onder
jongere ouderen, dus).

> Over deze vragen lees ik niks in de "kwaliteitskranten".
Dat is omdat het niet speelt. Ook in de media bestaat er een markt van
'vraag & aanbod' qua onderwerpen en zeker in verkiezingstijd vieren 'supply
side economics'  hoogtij. Balkenende, Bos en Rutte hebben het er niet over
en de media doen er niks mee "omdat het nu geen issue is in de
verkiezingen".

Kaj