weer eens goed nieuws

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 27 22:36:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zowel in de oplossing van D66 als van Hein zie ik toch een probleem. Ons
pensioen bestaat uit drie delen: een volksverzekering, de AOW, en het
aanvullend pensioen dat werkgever en/of werknemer hebben opgebouwd, dan wel
of aangevuld met privé-stortingen op lijfrentes of andere
kapitaaldekkingsverzekeringen. De AOW wordt opgebouwd van 15-65 jaar voor de
verzekerden. Dat zijn -kort samengevat- de mensen die hier van hun 15de tot
hun 65de hebben gewoond. Ga je naar 67 wat Bert wil, dan krijg je dus meer
AOW dan bedoeld of gewild, of we starten met de opbouw vanaf 17, maar dat
lijkt mij  niet wenselijk. Ga je naar een variabel item, wat Hein wil, dan
is de AOW als omslagstelsel eigenlijk helemaal niet handhaafbaar.

Groet,

Tjerk