Bewijzen verkiezingsfraude VS (Alaska)?

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Oct 24 00:32:17 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:

> Bart,
>
> Als je er nog wat meer over wilt weten dan:
> http://itpolicy.princeton.edu/voting/

Bedankt voor het linkje.

Dat van dat virus dat de fraude verspreidt via geheugenkaart was wel een
sterk staaltje: gezien de uitgesproken politieke voorkeur van de makers
van deze stem-machines is verkiezingsfraude op een dergelijke manier een
mogelijkheid die niet uit te sluiten valt.

Overigens ik vond bij de 'Frequently Asked Questions' wel een paar
behoorlijk zwakke uitspraken:

Why did you study these Diebold machines? Why not study some other
voting technology?

We studied these machines because they were available to us. If we had
gotten access to another kind of machine, we probably would have studied
it instead. "

Wat een onzin. Wetenschappers bepalen zelf wat ze willen onderzoeken en
deze machines zijn uiterst controversieel.

"Do you think any recent major U.S. elections were stolen?

No. We know some people are claiming this happened, but we don't find
their evidence convincing. "

Sinds wanneer doen wetenschappers uitspraken over wat ze "denken"? Het
gaat toch om de "evidence" dat de verkiezingen wél eerlijk waren?
Ontbreekt die, zoals ze zelf geïllustreerd hebben met hun onderzoek dan
is er iets helemaal mis. Zeker als zo overduidelijk is de de
Republikeinen geen enkel middel schuwen om de macht te verkrijgen en te
behouden. Net zoals ze hebben laten zien dat eventueel bewijs dat ze
oneerlijk waren onmogelijk is te leveren als de fraude goed uitgevoerd is.

Het lijkt er op dat die faq geschreven is door een bange wezel.

> Ook dit is errug interessant,lang maar de moeite
> waard:
> http://www.truthout.org/docs_2006/101906R.shtml

Tja, daarom is het onderzoek naar de betrouwbaarheid van het
verkiezingsproces in de VS ook zo belangrijk. Ik kan nog steeds niet
geloven dat ze die Bush-bende daar gekozen èn herkozen hebben.

Bart