Computertrubbels tot 3 november 2006

Fri Oct 20 14:03:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Onlangs meldde ik hier dat het wat onduidelijk was wat de KPN alle-
maal met m'n internet-verbinding aan het uitspoken was. Alles ging
overduidelijk administratief fout - ik heb 7 maal naar de KPN gebeld
- maar KPN kon niets vinden. Technisch was er echter geen probleem
en de rekening klopte.

Inmiddels weet ik wat er mis was: ik was per 12 september 2008 (!)
door KPN op Internet aangesloten (de tweede poging om mij aan te slui-
ten, overigens) en omdat dit niet kan, werd op 17 oktober 2006 plotse-
ling de verbinding verbroken (een, twee seconden na m'n laatste mailtje
aan deze lijst). Sindsdien werken alleen de http- en dns-verbindingen
naar KPN.

Aanvankelijk zegde KPN toe dat de verbinding vandaag hersteld zou zijn
maar men heeft zich niet aan z'n woord gehouden. Wel kon ik mij (voor
de vierde keer sinds KPN-dochter Fibreworld zogenaamd op 29 juni 2006
failliet ging teneinde de ADSL-prijzen fors te kunnen verhogen) als
ADSL-klant bij de KPN aanmelden. Pas over 2 weken, op 3 november, zal
ik weer online zijn (weer wel met een abonnement dat 120 Euro per jaar
goedkoper is dan het huidige - men moet het ijzer smeden als het heet
is - want ook dat ging tijdens de tweede aanmelding, waarbij ik alsnog
aan de 30% prijsverhoging door KPN poogde te ontkomen door de ADSL-
verbinding voor 25 Euro te laten downgraden, fout).

Tot 3 november 2006 zal ik moeten improviseren. In de praktijk zal ik
nauwelijks in de gelegenheid zijn naar deze lijst te posten (en de
peilingen te uploaden). Ik zal het wel proberen op andere computers.
Deze mail is geschreven op een MSDos scherm onder Windows waarbij ik
via telnet op Unix en vervolgens via shell-access onder Linux ben
ingelogd (met dank aan m'n leermeester Ed Steur). Kom daar maar maar
eens op...

Iemand anders zal vanavond de wekelijkse peilingen naar de lijst moeten
mailen. Ik zal er vanavond zeker niet toe in staat zijn. Hopelijk neemt
ook iemand de honeurs waar om relevante D66-berichten van,
    http://www.fluks.dds.nl/javascript/news_d66.html
naar de lijst te forwarden.