Iraq-gate: Oorlogsmisdadiger Bush moordde twee maal zo veel als Saddam Hussein

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Oct 14 05:44:47 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> In meer dan 1000 kranten staat vandaag dat er in Iraq na de bezetting door Bush
> en z'n schoothondjes maar liefst 655,000 burgers zouden zijn omgekomen. Als dat
> waar is, dan heeft Bush meer dan twee maal zoveel Iraqi's vermoord als Saddam
> Hussein (290,000 doden).

http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2002/09September/09/42_9394.jsp
Regering.nl - Balkenende: 'Irak is ook Europees
probleem'
"
Europa moet eensgezind zijn'

Balkenende meent dat de kwestie Irak en de
mogelijkheid dat Irak beschikt over
massavernietigingswapens nadrukkelijk ook een
Europees probleem is, omdat het voorstelbaar is dat
een Irakese aanslag ook Europa kan treffen. Om die
reden moet Europa eensgezind zijn."

http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2002/09September/24/42_9945.jsp
Regering.nl - 'VS niet uit op eenzijdige aanval op Irak'
"
De Verenigde Staten is niet uit op een eenzijdige
aanval op Irak. Dat is de conclusie van minister
Jaap de Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) na een
gesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Colin Powell.
"

http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2003/01January/28/42_13379.jsp
Regering.nl - Gezamenlijke EU-verklaring over Irak
"
De ministers van Buitenlandse Zaken van de
EU-lidstaten willen dat de wapeninspecteurs in Irak
extra tijd krijgen 'om hun werk af te maken'. Ze
waarschuwen Irak dat het actief moet meewerken aan
de inspecties."

http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2003/03March/18/42_14797.jsp
Regering.nl - Kabinet: 'Wel politieke, maar geen
militaire steun'
"
De impasse in de Veiligheidsraad mag er niet toe
leiden dat Saddam Hoessein opnieuw aan het langste
eind trekt. Dat heeft minister-president Balkenende
gezegd in een verklaring in de Tweede Kamer.

Balkenende zei dat de wereld aan de vooravond staat
van een oorlog die niemand heeft gewild. 'Geweld is
geen werkelijke oplossing. Maar dat neemt niet weg
dat geweld in specifieke gevallen nodig kan zijn om
recht en vrede te waarborgen', aldus de
minister-president in de Tweede Kamer.
Balkenende komt dan ook tot de conclusie dat 'Saddam
de consequenties die nu op hem afkomen, over
zichzelf heeft afgeroepen. Hij is geen slachtoffer;
hij is aanstichter'. De regering heeft steeds
gesteld dat, 'ofschoon een tweede resolutie politiek
zeer wenselijk was', resolutie 1441 op zich
voldoende basis vormt voor een militair optreden.
"

Recht en vrede waarborgen?

>  En daar komt Afghanistan nog bij... en het ergste in
> Iraq moet nog komen.
>
> Zie:
> http://news.google.com/news?num=100&scoring=d&q=655%2C000
>
> Wordt het niet eens tijd om Bush aan te klagen voor oorlogsmisdaden ?

Lijkt me wel.

> Balkenende kan dan met z'n normen en waarden mooi aanschuiven bij zo'n
> Neurenberg-proces.

Ach, die hebben ze dan heel goed verstopt, wedden?
;) Ik heb hier slechts een kleine selectie maar de
'FEITEN' lijken zelfs voor zich te spreken. ;)

Als je al niet meer weet wat de 80jarige oorlog is.

Henk Elegeert