Hetze?

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Mon Oct 9 16:09:33 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:
> Mogen we van onze Nederlands-Turkse politci, zoals
> Fatma,  op z'n minst verwachten dat ze hun rug recht houden (lastig
> fenomeen in D66 kringen) en de genocide met de duidelijkst mogelijke
> woorden veroordelen? Turkije kan alleen met het verleden in het reine
> komen door te erkennen, niet te ontkennen.

Enige relatie met de verwijzing van Vreekamp naar de Christenunie blijkt
er toch wel te zijn. De christenen immers, in het bijzonder de
protestantse soort, geloven in erfzonde: de zonde der vaderen die
overgaat op de kinderen en kindskinderen. Ik begrijp van Hein dat hij
Fatma verwijt dat ze zo stom is geweest haar ouders verkeerd uit te kiezen.

Wij mogen naar mijn idee van /iedere/ nederlandse parlementarier
verwachten dat hij/zij genocide in de krachtigst mogelijke bewoordingen
veroordeelt, al was het alleen maar omdat genocide gewoon ook in strijd
is met het nederlands recht, in overeenstemming waarmee de
parlementarier geacht wordt te handelen.
Hetgeen ik met de beste wil ter wereld niet vermag in te zien is waarom
de ene nederlandse parlementarier /meer/ geacht wordt genocide te
veroordelen dan de andere. En bij mijn weten is Fatma gewoon
/nederlands/ parlementarier. Niet turks, niet nederlands-turks maar
gewoon nederlands. Net als alle andere 149 kamerleden.