Guardian Unlimited: Met orders review after Muslim refuses to guard Israeli embassy

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat Oct 7 06:52:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 10/7/06, Vreekamp <vreek72 at hetnet.nl> wrote:
> Je bent inderdaad kort van geheugen. Meermalen heb ik juist betoogd dat ik
> een agnost ben, en dus geen felle atheist.

Prima, dat moet je helemaal zelf weten, beetje dom, dat wel ;-)

Je bent overigens wel een behoorlijk fundamentalistische agnost. Staan
jullie fundamentalistische agnosten ook iets als een Shari'a voor...?

 Ik zie een gelovige van een
> vergelijkbaar niveau als voetbalgekken, populisten, etc.

Dat spreekt.

  Je hele betoog
> verraadt dat je eigenlijk zelf zeer gelovig bent (waarin weet ik niet),

Je zit vast in je fundamentalistische strijd Henk. You're either with
us (the freedom-loving agnosts) or you're a stupid believer who has to
be freed and conquered...

> terwijl ik slechts verwijs naar historische misstappen van christenen uit
> het Westen, analoog aan die van moslims nu en toen.

Nee, dat doe je niet. Je hebt angst voor een groep *omdat* ze geloven
en bent daarom bezig aan je agnostische 'kruis'tocht.

 Verder mag je je
> tegenstanders nooit onderschatten.

Welke tegenstanders?

 Bush liegt veel, maar zijn agenda is
> weinig geheim.

Hij doet alles fout om zijn zelf-verkondigde agenda van het bevorderen
van vrijheid en democratie uit te voeren. En dus is hij weinig
geloofwaardig bezig. Meer heb ik niet beweerd. Wat mijn verdere
gedachten hierover zijn moet je ondertussen wel kennen.

Overigens begon Bush wel degelijk *zelf* over het houden van een
kruistocht, er is dus ook helemaal geen sprake van "historische
omkering" zoals je eerder beweerde.

<http://archives.cnn.com/2001/US/09/16/gen.bush.terrorism/>

"This crusade, this war on terrorism is gonna take awhile. And the
American people must be patient. I'm gonna be patient," Bush said.

Uw vrijzinnig-democratische atheist,
Mark Giebels