Pechtold eens met uitlatingen Van Mierlo

Fri Oct 6 19:50:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  ANP
Datum: 6 oktober 2006

Pechtold: Vraag Van Mierlo gerechtvaardigd

AMSTERDAM (ANP) = D66-leider Pechtold vindt het gerechtvaardigd dat
partijoprichter Hans van Mierlo het voortbestaan van D66 ter discussie heeft
gesteld. 'Ik ben niet verrast. Ik heb het er vaker met hem over gehad. Het is
een reele vraag', zei Pechtold vrijdag in de marge van de bijeenkomst in
Amsterdam waar D66 zijn veertigjarig bestaan viert.

'Als je veertig jaar bestaat, moet je je afvragen hoe je verder wil', aldus
Pechtold. Inhoudelijk wilde hij niet ingaan op de uitlatingen van Van Mierlo.
Hij zei alleen dat hij daar zaterdag, als D66 zijn verkiezingscongres houdt, op
terugkomt.

Tweede Kamerlid Van der Ham, die tweede staat op de kandidatenlijst van D66,
noemde de vraag van Van Mierlo over het voortbestaan van de partij zinnig. Maar
voor Van der Ham is opheffing niet aan de orde. 'We hebben zoveel sympathie
bij de bevolking, een derde heeft ooit op D66 gestemd. Dat moet je weer wakker
kunnen kussen'.

--------
(c) 2006 ANP