Effectief milieubeleid

Wed Oct 4 16:05:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Als ze er iets bij te winnen hebben wel.

Meestal hebben ze er iets bij te winnen door het besluit/sancties zo
lang mogelijk uit te stellen.... een efectieve maatregel daartoe is het
zeggen dat ze het zelf wel zullen regelen. Kun je me voorbeelden noemen
waar het wel erg succesvol heeft uitgepakt?

> Prima Joris. Even door de zure appel heen bijten die dan plotseling
> zoet blijkt te zijn.... :-)

Jaaa, dat roept balkenende ook de hele tijd ;-)

> Twee-tact scooters hier in Genua vormen wat mij betreft een
> onaanvaardbare aantasting van het leefmilieu vanwege de uitlaatgassen
> (stank, ongezond) en het lawaai. Maxima aan uitstoot en lawaai mag je
> wat mij betreft wel wettelijk regelen...
>
> En waarom niet andere risico-gewoonten. Wat doen we met de
>
> Dat moet je serieus nemen en naar oplossingen zoeken als het
> onaanvaardbare proporties aanneemt, maar wel met oog voor de gevolgen
> voor alle stakeholders uiteraard...

Volgens mij zijn de procenten ziekten op die plek groter dan meeroken
met rokers... Dus dat zou direct gestopt moeten worden in jouw optiek,
toch? Gevolg voor de stakeholder is dat ie niet meer op die straat mag
rijden, of beperkt, of om moet rijden. Aanvaardbaar?

> En maakt het
>
> Niet helemaal, maar een totaalverbod is nog veel erger..

Waarom eigenlijk? Ik heb wel enig idee dat je economische motieven gaat
noemen, maar stel dat we produktvervoer uitsluiten van de regel. Mensen
kunnen met openbaar vervoer naar werk etc (daar zou dan wellicht meer
geld aan besteed kunnen worden) of met de fiets.... Zie het even als een
  kijkje of jouw argumenten wel of niet op overlast van verkeer van
toepassing zijn. Ik ben benieuwd naar waar die 'magische' grens wordt
overschreden. ant die is er kennelijk en voor verschillende mensen op ee
verschillende plek...