Hetze?

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sun Oct 1 13:48:20 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Saturday 30-9-2006 14:16, Hein van Meeteren wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Het hele verhaal is hier te lezen:
>
>http://www.unitedhumanrights.org/Genocide/armenian_genocide.htm

Ik heb het hier al vaker gehad over het verdrag van Sèvres, waarin werd
geregeld dat er een onafhankelijk Armenië en een onafhankelijk Kurdistan
zou komen, ondertekend ook door Turkije.
Zie http://www.lib.byu.edu/~rdh/wwi/versa/sevres1.html
Dit verdrag is nooit in werking getreden en vervangen door het verdrag van
Lausanne.
Zie http://www.lib.byu.edu/~rdh/wwi/1918p/lausanne.html
Ik begrijp nu uit de link van Hein hierboven dat dat komt omdat Ataturk aan
de macht kwam en het gewoon verdomde.
En de rest van de internationale gemeenschap stond erbij en keek ernaar.
En we zitten nu nog steeds met de gebakken peren in Turkije en Irak en
.......... vul maar verder in.