[bvmail] felicitaties voor Fatma!!!

John Wijsmuller j.wijsmuller at PLANET.NL
Mon Nov 27 23:25:16 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Rene,

Ik heb de CDA-fractie zittend op de publieke tribune en in gesprek met
een aankomend CDA-raadslid met de NSB vergeleken en gesteld dat de NSB
van de jaren voor de oorlog nooit zo'n smerige streek zouden hebben
uitgehaald als het CDA in Ede toen. Joden mochten in het begin gewoon
lid worden van de NSB en hun geloof in hun synagogen beleven. Dat het
CDA juist voor de verkiezingen, om meer stemmen te halen, de bouw van
een moskee tegenhielden vond ik weerzinwekkend.

Hartelijke groet,

John Wijsmuller