welke meerderheidskabinetten zijn er mogelijk . . .

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Nov 27 21:15:06 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

http://www.kabinetsformatie2006.nl/actueel/nieuwsarchief/2006/11November/27/0-149-1_149-89734.jsp
Kabinetsformatie 2006 - Hoekstra: verkenning
meerderheidskabinetten

HOEKSTRA: VERKENNING MEERDERHEIDSKABINETTEN

  Informateur Hoekstra gaat onderzoeken welke
meerderheidskabinetten er mogelijk zijn. In deze
verkennende fase onderzoekt hij onder meer de
bereidheid van partijen om aan een kabinet deel te
nemen.

  Hoekstra onderzoekt over welke onderwerpen moet
worden onderhandeld. Ook bekijkt hij op welke manier
die onderhandelingen moeten plaatsvinden. Dit
betekent een voorbereiding op de volgende fase in de
formatie.

  De komende dagen gaat Hoekstra gebruiken 'voor
goede gesprekken' met alle fractievoorzitters uit de
Tweede Kamer.

In zijn verkenning van mogelijke
meerderheidskabinetten kijkt hij 'niet alleen
rekenkundig, maar ook naar de bereidheid van
partijen om met elkaar samen te werken'.

Hoekstra verwacht 'enkele weken' nodig te hebben
voor deze verkennende fase. Dit is volgens de
informateur ook sterk afhankelijk van de inbreng van
de fractievoorzitters van de Tweede Kamer.

Ontvangsten
De informateur ontvangt in het gebouw van de Eerste
Kamer achtereenvolgens:

* op dinsdag 28 november de fractievoorzitters van
CDA, PvdA, SP, en VVD;

* op woensdag 29 november de fractievoorzitters van
Partij voor de Vrijheid, GL en CU;

* op donderdag 30 november de fractievoorzitters van
D66, Partij voor de Dieren en SGP.
"

Waarom doet men zoiets niet gewoon in de TK? Waarom
  moet er zo geheimzinnig worden gedaan met wat er
met mijn stem gaat gebeuren?

Waarom mag ik mijn volksvertegenwoordiger niet bezig
zien mijn belang daar te verdedigen? Hoe ze/ie dat
gaat doen en op welke onderdelen vooral?

Hoe moet ik nu zien of mijn stem echt wel meetelt?
Waarom toch blijven de onnozele rituelen maar doorgaan?

http://www.kiesraad.nl/tweede/virtuele_map/uitslag_van_de
Kiesraad.nl - Algemeen persbericht

"
Mevrouw Koser Kaya is de enige van de met
voorkeurstemmen gekozenen, die niet op grond van de
lijstvolgorde zou zijn gekozen. Zij stond namelijk
op nummer 6 van de lijst.
"

Proficiat Fatma met je verkiezing tot de Tweede
Kamer !! :)

Wat zo'n nare geschiedenis in het verleden toch tot
rare effecten kan leiden !?! Ik weet me niet zo
goed raad hoor met zo'n electorale invloed. Met
name in zo'n kleine fractie. Gaat dat nog een
(eigen)rol spelen?

Troostknuffel voor Bert .... stemt me toch ook
treurig hoor. Ik ga je missen. Blijf je beschikbaar,
Bert?

Henk Elegeert  .. uw pruttelaar ..