Fabelpartij

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Nov 24 15:32:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> Hallo Bart,
>
> Ik heb de programma's niet naast elkaar gelegd, heeft de dierenpartij
> substantiele standpunten waar bv. Groenlinks het niet mee eens is?

Ongetwijfeld beschouwt GL de kiezers op de PvdD als 'hun' kiezers (net
als misschien D66 dat vindt trouwens). Maar wat denk je van de
substantiële standpunten van GL, waar de PvdD het misschien niet mee
eens is (of waar ze geen mening over hebben)?

Dit is de /gehele/ paragraaf in het GL programma over het onderwerp, en
dat is dus al /na/ dat de PvdD een factor werd (met name ook voor GL!):

Dieren hebben rechten

Dieren hebben recht op een goed leven. Dierenrechten nemen we op in de
Grondwet en in een nieuw Europees verdrag. We verbieden grootschalige
veetransporten. We willen geen plezierjacht meer. We stoppen het houden
van nertsen en andere pelsdieren. Het aantal dierproeven moet snel
omlaag. Mishandeling van dieren wordt strenger aangepakt. Wilde
dieren krijgen de ruimte en worden met rust gelaten in de natuur.

Einde.

De andere 30 pagina's (give or take) krijg je er gratis bij.

> Of vinden zij net als Glenn het eten van biefstuk moord? In dat geval
> heb ik hun extremisme onderschat :-)

Nee hoor, het zijn ook geen vegetariers (hoewel er onder hun kiezers wel
veel zullen zijn). Net zo min als ik vegetarier ben. Het is normaal dat
mensen dieren eten en ook dat dieren mensen eten. Alleen het eerste lukt
beduidend beter dan het laatste (als je de ongewervelden niet meerekent
tenminste :-) ).

Bart