staatsrechtelijke vernieuwingen & kroonjuwelen

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Nov 24 10:28:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 11/24/06, Henk Vreekamp <vreek72 at hetnet.nl> wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hmm, het parlement als centrum van de participerende democratie? D66-ers
> zijn toch wel draaikonten, hoor.

Dit roep ik al jaren.

> Een paar jaar terug was dit een vloek

Is het voor de meeste D66'ers nog steeds gok ik.

omdat
> het parlement wordt samengesteld uit kandidaten van partijen.

Ik zie niet in wat dit met de machtspositie van het parlement tov het
kabinet te maken heeft...

>En partijen was weer ouderwets, etc.

Ik zie de macht van partijen inderdaad graag wat verminderen, maar
koester een grote diversiteit van meningen in het parlement wel.

> Kortom, jongens, allemaal gelegenheidsargumenten van een club die zich de
> laatste jaren heeft ontwikkeld tot anti-sociaal en imperialistisch. Ineens
> worden nu ook de kroonjuwelen weer uit de kast gehaald, vermoed ik. Dat
> plotselinge anti-Irak standpunt was ook iets van een vallende ster.

De partij is inderdaad gaan dwalen de afgelopen jaren. Als men daar nu
mee stopt kan ik daar alleen maar blij mee zijn. Er is een kansje...

Groeten,
Mark Giebels

P.S. Overigens las ik net dat Fatma in Rotterdam 4500 stemmen van de
Turken heeft gekregen (bij de helft van de stemmen op D66, anderhalf
duizend meer dan Pechtold). Zij wordt dus de nieuwe nummer twee op de
lijst.... Wat een mandaat voor de partij...Wellicht kan ze samen met
Boris een motie indienen om die moskees 's-avonds open te stellen voor
trance parties....