S égolène Royal

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Nov 19 18:10:03 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> Ik hoop het niet! Ze is een duidelijke vooruitgang ten opzichte van de
> olifanten, maar nog geen Blair. Ze is een soort Blair-light op een moment
> dat het niet langer populair is om Blairite te zijn.

> Sarkozy is daar overigens voor, mits er genoeg voor terug komt. Het blijft
> een Franse politicus :-)

Geen bezwaar, er zal heus wel wat wisselgeld voorhanden zijn denk ik.

> Inderdaad, bij Sarkozy zal dat anders zijn. Maar ook hij zal met
> dirigistische ideeen komen en gevestigde belangen binnen de Franse
> maatschappij blijven behartigen. Toch zie ik hem als de minst slechte van
> de tweede. Royal is natuurlijk wel een stuk leuker om te zien, maar om het
> daar nu van af te laten hangen...

Maar, voel je je dan niet aangesproken dat zij in de politiek een
cultuur van 'luisteren' propageert ipv het macho 'weten'?

> Ze heeft ook erg conservatieve ideeen over "family values", dat zal het
> bij rechts ook wel goed doen en daar zit ze natuurlijk ook naar te vissen.

Nou, om te beginnen heeft ze niet willen trouwen met François Hollande,
en wat ik van haar lees op wikipedia lijkt toch niet zo conservatief.
Uiteraard is er nog veel ruimte voor haar om zich in, misschien
verrassende richtingen, te ontwikkelen als ze president zou worden.

Overigens, ook ik bewonder Blair in zeker opzicht, alleen
politiek-inhoudelijk is het niets, en hij hoort ook eigenlijk niet bij
Labour thuis.

Bart