Van Mierlo op zoek naar het indeterminisme

Vreekamp vreek72 at HETNET.NL
Fri Nov 17 10:45:13 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, ik heb een groot deel van die Hafmo-film gezien, en ik werd bevestigd
in 's mans open houding. Die is charmant en nuttig want opponenten worden
min of meer gedwongen tot eenzelfde houding, anders valt hun kritiek/vraag
in het luchtledige. Bij Hafmo wil ik verder wel nadrukkelijk onderscheid
maken tussen een generale houding en de praktische inhoud. Terugkijkend moet
je dan erkennen dat hij zelf ook domme dingen heeft gedaan, zoals het
tekenen van een kruisrakettenverdrag op een moment dat dit al overbodig was.
Zijn houding tov de overloper Prinssen (tijdens de koloniale oorlog naar
Indonesie) was prima, maar een erkenning van de overwinning(sdatum) van
Indonesie was er niet bij. Dat kwam veel later pas van de huidige Buza-Bot.
Wie verder wil graven, vindt wschl veel meer punten.

Mijn kritiek op de film: te veel nadruk op hafmo's houding en persoon, te
weinig op diens politieke feitengeschiedenis - een fragment waarin hij een
boek dicteert had een aangrijpingspunt kunnen wezen.

hv,u