Peilingen NIPO 6 november 2006

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Nov 8 11:59:04 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In de VS gaat het geweldig. Die laatste twee senaatszetels zitten er voor de
Dems ook aan te komen. Er is weer hoop!!

In Nederland zie ik het echter steeds somberder in. Het gaat slecht met de
PvdA en GrL en D66 vechten tegen een vernedering. Dat wordt wonden likken
voor de meer progressieve partijen na de verkiezingen.

Blijft over, CDA en VVD en een hele berg proteststemmers (SP, Wilders,
Pastors).

Die laatsten (zonder de SP) gaan denk ik dan ook Balkenende IV vorm geven.
Het zou me namelijk niet verbazen als de SP nog zetels gaat kwijtraken aan
de rechtse populisten (vooral Wilders, mischien ook Pastors). En daarnaast,
de VVD partijtop zal waarschijnlijk zeer spoedig concluderen dat de liberale
partijlijn heeft gefaald en men dus Verdonk in de laatste weken voor de
verkiezingen groen licht geeft om toch nog wat zeteltjes winst te gaan halen
voor de partij. Als beloning zal ze veel invloed gaan krijgen tijdens de
coalitiebesprekingen...

Dat wordt dus waarschijnlijk CDA, VVD, Wilders, Pastors.... :-(

Groeten,
Mark Giebels