Kijktip: De nieuwe gezichten van D66

Wed May 31 11:44:43 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is precies dat onnadenkende over de effecten van op het oog simpele
beperkende regels dat me zo stoort en het mensen onnodig lastig maakt te
doen wat ze willen en dat overigens geen schade aanricht. De overheid
ontwerpt regels die makkelijk lijken voor zichzelf, maar juist de grip op de
samenleving doet compliceren.

Zo'n maximaal prijzengeld voor bingo's is echt onzin, een maximale
prijshoogte is wat anders. De nationale postcodeloterij zou er door
versnipperen tot vele loterijtjes in het ergste geval per postcodegebied.

In de sociale zekerheid zie je hetzelfde, zoals Ger terecht vaak zichtbaar
maakt. Ondoordachte regeltjes wat betreft de fatale effecten op
uitvoerbaarheid en rechtszekerheid. Vereenvoudiging i.p.v. miereneuken is
hard nodig.