lijsttrekker

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue May 30 07:57:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> [...]
> reasons") en 2) de bereidheid om volstrekt calculerend te werk te gaan en
> daarbij mogelijk recht in te gaan tegen de rechtvaardigheid en tegen
> belangen die men publiekelijk bepleit. En ik ben zeker in de eerste
> betekenis cynisch geworden, maar hopelijk niet in de tweede. Overigens is
> cynisch niet hetzelfde als bitter, boos of defaitistisch. En het staat ook
> idealisme niet in de weg.
>
> Maar om even op de crux van mijn posting terug te komen: de B-figuren.
> Want als ik jou goed heb begrepen (en ik hoor het graag als dat niet zo

Wat zou daar nu mis mee zijn? We leren wel, maar willen er niets van leren?

> Dan ben ik toch wel benieuwd waar jij
> een lijst met A-figuren vandaan gaat toveren. Want Rinnooy-Kan en Wijers
> zijn niet beschikbaar, Dittrich en de Graaf zijn we net kwijtgeraakt,

Die hebben de consequentie van het verkeerde inzet moeten nemen. Er is
dus niets mis met het dumpen van fractieleden. Zelfs de bezetting van
een ministers post werd geofferd.

 > de
> fractie en denkelijk ook Brinkhorst wil je niet hebben.

Nog w/meer ASO-beleid? Martijn, doe niet zo cynisch. :)

 > Waar o waar heb je
> je A-figuren verstopt Hein?

Nieuwe, Martijn. Gewoon nieuwe. Helemaal eens met Hein dat D66 op de
splitsing staat. Het wordt de keuze in de goede richting of ondergaan in
niemandsland. Ik vrees, afgaande op het geleuter en de behoefte daaraan
- dat het de verkeerde keuze zal zijn.

> Voor alle duidelijkheid: ik ben helemaal niet tegen je kandidaatstelling,

Dat moest ook nog kunnen. Dank je de koekkoek.

> ik ken je ook helemaal nog niet goed genoeg om een onderbouwd oordeel te
> kunnen vellen over je kwaliteiten als lijsttrekker. Maar de huidge fractie
> en bewindslieden hebben de afgelopen jaren moeilijke en moedige keuzes
> gemaakt en het zit me dwars als ik ze zo afgeserveerd zie worden.

Dat hebben ze niet, en hebben niets weten onderbouwen. Nog steeds niet,
en hopen op een godswonder.

> Overigens ben ik ook benieuwd hoe je staat tegenover globalisering,

Globalisering bestaat niet. Leg het maar eens uit, Martijn.
Kom, hier heb je vast een beginnetje:
http://www.groene.nl/2002/0248/rw_globalisering.html

> stelselwijzigingen

Welke stelselwijzigingen? In welk licht?

> etc en daar komt niet veel cynisme bij kijken.

Het D66 van de economie is cynisme van D66, Martijn.

D66 stelt de burgers centraal, of zou dat moeten doen, maar is een
partij geworden zoals alle andere. Zij (D66) lost daarin op, hoe cynisch
ook.

Henk Elegeert