Betekenis Aso

Sat May 27 11:20:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van mij mag het, Ger,

Die 30 % opslag om in lijn te komen met het salaris van hoge ambtenaren en
bestuurders en managers van overheidsinstellingen en -bedrijven. Maar dan
wel een prestatiebeloning met harde criteria, ook voor die andere
topsalarissen...

Vooralsnog zie ik niet hoe ze hun bonus zouden halen, als ik dagelijks zie
en hoor hoe allerbelabberdst en stuurloos de overheid op veel plaatsen in
veel sectoren functioneert. Elementaire beginselen van heldere en
fatsoenlijke dienstverlening, klantgericht en resultaatgericht, resultaat
voor de klant, hebben ze nog niet eens in hun vaandel staan. Het is echt om
te huilen zo slecht en zo ongeinteresseerd taken worden "uitgevoerd", of
blijven liggen.

Bedrijven met hoge salarissen worden keihard afgerekend door concurrentie,
de markt, klanten die met hun voeten stemmen. De overheid ontbeert meestal
zelfs de juiste mentaliteit en fatsoen om klantgericht te denken. Klanten
worden afgeblaft en het bos ingestuurd. Een alternatieve dienstverlener is
er meestal niet, helaas.

Fritz