lijsttrekker

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri May 26 23:54:57 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

IJzeren Hein saiz:

Van Lousewies kan ik het bijzonder waarderen dat ze geen
lijsttrekkersdebat aangaat vóór de sluiting van de termijn van
kandidaatstelling. Sportief en geheel correct. Hulde. Pechtold speelt
echter vals. Hij neemt een oneigenlijk voorsprong op andere kandidaten
en buit zijn machtspositie schaamteloos uit. Schande. Dat zal hem een
keer opbreken.
Tjerk: "Er weer staan" is geen waarde an sich. Waar sta je dan? Hoe sta
je erbij? D66 is stervende, en wie dat ontkent weet niets van
organisaties. Als organisatie is D66 in een eindfase aangeland, en dus
staat onze partij op een tweesprong. Ontkenning of erkenning, that;s the
question. Ik zie de top ontkennen: geen "negatieve verhalen"meer, en
vooral het verleden niet willen zien. Voor iemand als mij, die ervaring
heeft in organisatorische processen, zoals transities, veranderingen,
transformaties, is de ontkenning een symptoom van  verval. Een gewaagde
vergelijking: hoe dichter Sylvia Millecam bij de dood kwam, hoe harder
ze begon te ontkennen. Een chirurgiscche ingreep had haar leven gered,
maar ze weigerde, en liet zich met het theater van de positivo's
meeslepen, regelrecht het graf in. Ik heb dit verhaal van mijn broer, en
hij was de man die de zaak heeft onderzocht bij de inspectie. Deze
associatie heb ik de laatste weken: onze partij is dichtbij bij de
'organisational death", maar er is s ontkenning, men WIL het niet zien,
en wie zegt "maar we zijn bijna dood" wordt weggestuurd,
gebagatelliseerd of doodgezwegen. Deze week ga ik de film Titanic nog
een keertje kijken, 's nachts, met een glas goede whisky ernaast. Die
stilte na de klap, en dat drinken van champagne en doorspelen van het
orkestje...magistraal.
Mijn stelling; er moet drastisch worden ingegrepen of D66 is een
marginaal oppositiepartijtje vanaf mei 2007.