lijsttrekker

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri May 26 23:27:10 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs die mogen stemmen,

Net naar Nova gekeken, waarin Wouter Bos, Alexander Pechtold en Willibrord
van Beek (? Die naam krijg ik er nog niet in, terwijl hij meer inhoud heeft
dan menigeen, althans de pers, denkt) zogenaamd kritisch werden ondervraagd
door dochter Pola en de mislukte imitatie van Van Mingelen. Ze hadden al een
debat tussen Lousewies en Pechtold gewild, maar Lousewies deed het niet.
Alexander zei nog heel netjes,dat dat te maken had met de sluiting van de
kandidaatstelling, maar hij zat er wel, terwijl zijn portefeuille in de
afgelopen week of de afgelopen maanden in het bijzonder geen reden gaf tot
onmiddellijke actuele interviews aanleiding gaf. Er zijn nog twee
kandidaten, dat zijn  neem ik aan onze ijzeren Hein en Van Wanrooij.

Van Lousewies had ik een meer Amerikaanse campagne verwacht, en nadat ik
Clinton's autobiografie heb gelezen en deels doorgeworsteld (1200 bladzijden
in 3 maanden) ook qua campagne meer verwacht. Bij Clinton kun je al vanaf
zijn 17e lezen, hoe en wat je moet doen, maar zomaar deze media aandacht
missen is een doodzonde. Terwijl ik Alexander zich heel prettig tegen Wouter
Bos aan zag schurken (we zijn links liberaal) en afstand nemen van dit
kabinet, en ik dacht: met hem kunnen we er gewoon weer staan.  Maar ja,
dankzij het aftreden van Thom de Graaf en zijn eigen botte ambitie en
opportunisme heeft hij wel dit kabinet in leven gehouden -zoals ook ik met
mijn ja stem in Den Haag- ik weet het nog niet.

met vriendelijke groet,

Mr W.T. Jouwstra

Utrecht