UPC update: 'weer' brief !

Fri May 26 20:18:43 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik van de week alhier,
>Ik kom net thuis... in de bus ligt een brief. Ik maak een pilsje
>open zoals in zo'n oude Grols-reclame en kijk op de enveloppe.
>Wie ken ik in Alphen aan den Rijn (de ex van Hirsi Ali woont daar,
>en m'n sportdietiste, wie zal het zijn ?). (...) Ik maak de brief
>open... UPC dus. De boeven van UPC willen vanuit het niets weer
>eens geld van mij. Anders gaat de rechter mij veroordelen of zo.

 Vandaag was ik in Alphen aan den Rijn bij de bovenstaande sport-
 dietiste (ik bleek drie kilo aangekomen, ik schaam me diep). Brief
 meegenomen, ik na afloop naar de politie. 'Is dit oplichting ?'
 wilde ik weten.

 De politie ziet meteen (was mij nog niet opgevallen) dat 'Alphen
 aan den Rijn' verkeerd gespeld is en beveelt mij aan naar het post-
 kantoor (zelfde gebouw, de politie zetelt in een multi-functioneel
 stadhuis) en de KvK (tegenover het stadhuis) te gaan. De UPC-firma
 in kwestie zou overigens 'Penninck & Landtheer' heten, een deurwaar-
 dersbedrijf in Alphen aan den Rijn.

 Het postkantoor belt naar het postbussen-postkantoor om te kijken
 of de postbus op de 'Penninck & Landtheer'-brief van 'Penninck &
 Landtheer' is. Neen dus, het is een volkomen andere, in Alphen aan
 den Rijn zeer gerespecteerde firma.
 De KvK deelt mij mede dat 'Penninck & Landtheer' *niet* in Alphen
 aan den Rijn gevestigd is (zoals de brief beweert), maar in Capelle
 aan de Ijssel en met een postbus in Rotterdam.
 Terug naar de politie. Ik vertel bovenstaande wetenswaardigheden en
 vraag of ik aangifte kan doen. Dat kan, maar dat kost een uur en
 zoveel tijd heb ik niet, maar aangifte doen kan ook in Mokum.

 Kortom: het ziet er naar uit dat ik een brief heb gehad van mensen
 die brieven schrijven naar willekeurig wie met daarin de sommatie
 te betalen of anders de rechter. Ik krijg dit soort emails wel eens
 (dan moet je je credit-card nummer geven om je paypal-account op-
 nieuw te activeren en zo), maar kennelijk gaat het ook per slakke-
 post.

 Morgen doe ik aangifte...