Hirsigate: 'Submission' was plagiaat

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed May 24 19:39:51 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hein van Meeteren schreef op Wednesday, May 24, 2006 12:10 PM :
> <...>

> <...>

> Maar die fascinatie wordt niet door een ieder gedeeld.

Klopt. Er zijn er velen die de fascinatie voor de vrouw delen op
volstrekt onnavolgbare (en eigen) gronden.

> Sterker, ik krijg de indruk dat de meesten hier voelen dat die
> fascinatie ze door de strot wordt geduwd, en daar niet onverdeeld
> gelukkig mee zijn.

Precies. De fascinatie die men aan de dag legt en waarop geen kritiek
mag worden geuit omdat die aldus de beeldvorming maar zouden verstoren
wordt hier duidelijk aan je opgedrongen, maar wie is daar debet aan?

Is het niet die dame zelf die zorgt en zorg draagt voor een dergelijke
beeld en je er kennelijk met beide benen in stapt? Je omschrijft het
zelfs als 'door de strot geduwd'. Schitterend !

Dat is wat mij nou zo fascineert. :)

De fascinatie is ook dat een dame uit somalie zich al liegende en
bedriegende een weg baant naar de top in de Nederlandes politiek, maar
niet op grond van haar kwaliteiten, maar op grond van fake en zij die in
de fake geloven.

Dat is wat mij nou zo fascineert.

Een van haar kwaliteiten is dat ze nu door de Nederlandse Regering tegen
zichzelf beschermt moet worden genomen. En waar iedereen er maar vanuit
gaat dat dit een logisch gevolg is tov. van haar 'missie' of taak als
TK-lid, die weliswaar door de gek geworden intellegentsia wordt
ondersteund, maar strikt genomen tot niets meer heeft geleid dan
polarisatie daar waar je die juist kunt missen als (kies)pijn.

> Mogelijk kun je een fascinatie met /standpunten/ ontwikkelen. Die
> fascinatie met /personen/ heeft voor mij altijd iets
> Prive/Weekend/Story-achtigs.

Dus je bent ook niet zo blij met de 'turn' van Lousewies vd Laan, die
het voortdurend maar (Prive/Weekend/Story-achtigs) over Ayaan Hirsi Ali
heeft ipv. het beleid, of eens wat kritische vragende te stellen bij
snelle en ongecontroleerde opmars van een leugende en bedriegende dame
uit somalie, dwars door onze democratie?

Op grond van leugens waar ze in de TK de wetten voor hebben bedacht en
waar ze zich er nu (zelf) tegen verzetten.

Dat is wat mij nou zo fascineert.

De wetten bedoeld om economische 'vluchtelingen' een halt toe te roepen
gelden niet voor AHA omdat we haar leugens nog steeds willen blijven
geloven?

 > Ieder z'n meug....

Het is mijn meug niet .....

Voor je het weet zit en blijf je zitten met een verhaal dat zelfs je
(niet op de persoon bedoeld) eigen geloofwaardigheid ter sprake zal
stellen. Inherent - en daar heeft marc nog steeds zijn punt - aan het
geloven dat zo nodig is in haar verhaal.

Henk Elegeert