Nieuwe (tijdelijke) immigratiewetten

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon May 22 15:58:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5/22/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:

> Ach "iedereen in Den Haag" enzo... Er is verschil tussen mopperen en
> kritiek uitoefenen hoor. Ik kan helemaal niets met wat je schrijft.

Dat is jammer voor je, maar het was wel een relevante opmerking, in
het verlengde van wat In 't Veld schreef...

> Nee maar ik kán er gewoon niets mee. Deze thread begon toch met het NRC
> artikeltje waarin nou juist staat dat er iets verbeterd zou gaan worden?

Ja, en dat dat verbeteren de imagoschade die reeds aangericht is - en
als je het aan Verdonk en co overlaat nog erger wordt - nooit en te
nimmer kan compenseren. *Dat* was de kern van mijn eerste emailtje in
deze thread.

> Zo zo, dus dat zou ik gesuggereerd hebben... En ook nog bevooroordeeld
> ook nog. Ik word hier niet blij van. We schrijven toch wel allebei in
> het Nederlands, ik controleer maar even...

Dat Nederlands van mij was inderdaad nogal wat op aan te merken. Krijg
je als je je kwaad maakt...

> Nee, ik suggereer dat In 't Veld naar mijn mening de essentie mist. Niet
> expres neem ik aan, en als hij pleit voor een einde aan het "xenofobe
> klimaat", dan lijkt dat toch op de wens tot het oplossen van
> integratieproblematiek te wijzen...

Zekers.

> Ik geef een serieuze analyse die wijst op het gevaar van Wilders II. Een
> analyse, misschien kritiek, maar geen beschuldiging. Daar kun je op
> reageren met "onzin". Of je kunt er op in gaan waarom die analyse of die
> kritiek niet (of wel) zou kloppen.

Bart, ik kan niet anders dan jouw bijdrage interpreteren als een
verdediging van het ingezette beleid van de Balkenende kabinetten.
Vervolgens wek je bij mij toch echt de indruk dat je een soort 'land
van ooit' etiketje plakt op diegenen die daar kritiek op hebben.
Oftwel, als je het aan hen overlaat, dan wordt het allemaal nog erger
met die integratieproblemen en dan kunnen we een Wilders II
verwachten.

Sorry als ik het fout heb geinterpreteerd, maar waarom koppel je dan
dat doemscenario aan het bekritiseren van de kritiek op het
integratie- en immigratiebeleid van dit kabinet?

> Discussiëren met iemand die "onzin" roept staat niet erg hoog op mijn
> prioriteitenlijstje.

Ik vind het dus onzin om te stellen dat iedereen die kritiek heeft op
het huidige beleid een klimaat voor een opkomst van een recht-extreme
populist creeert. Als je dat niet zo hebt bedoeld, dan spijt me dat,
maar begrijp ik je inzet niet. Als je het wel zo hebt bedoeld, dan kan
ik slechts zeggen dat de situatie in Nederland wat betreft de
integratie van allochtonen er wat mij betreft gedurende Balkenende I
en II veel slechter op is geworden en dat dit vooral te danken is aan
het gevoerde beleid. Van het multiculturele naar het
assimilatiesprookje. We slaan weer eens door in NEderland, maar nu de
andere kant op. Dat is levensgevaarlijk.

Groeten,
Mark Giebels