Waarom prive Erik?

Mon May 22 14:38:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 22-mei-2006, at 14:28, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Als ik Erik en 'AHA-gelovige' noem, dicht ik hem dus niets toe.

Toch wel. Je dicht me dan toe dat ik - ongeacht de feiten - in de
verhalen van Hirsi Ali geloof. Dat is een forse beschuldiging.
Je kunt die wel uiten, maar je bent dan wel gehouden om die
beschuldiging deugdelijk te onderbouwen, en dat doe jij niet.

> Ik con-
>  stateer een feit (of voor mijn part: ik meen een feit te
> constateren).

Dat is een zeer belangrijk verschil.

>  Erik beschouwt zichzelf als 'vriend van AHA'

Nee.

Mijn positie is een geheel andere: ik wijs er steeds op dat
je iemand niet zomaar van dingen moet beschuldigen, en
ik wijs er op dat zaken *wellicht* anders in elkaar zitten.

Met andere woorden: ik probeer twijfel te zaaien aan de
ontwrikbare zekerheid waarmee jij allerlei berdachtmakingen
en beschuldigingen uit.

Erik vdMb