Hirsigate: Hirsi-Alias

Sun May 21 11:25:06 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 21-mei-2006, at 8:14, Dr. Wartaal wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  [Ik maak die grap nu wel - maar is dat de reden dat ze 'Ali'
> verzon ?]

Nee doctor Fluks, Hirsi Ali noemde zich niet Ali opdat ene door haar
geobsedeerde malloot daar later een grap over zou kunnen maken.
Heus, je overschat je eigen belangrijkheid weer heel erg.
(Maar ja, is dat niet juist een kenmerk van malloten?)

>  Ik eerder over item 12 van de uitspraak van de Hoge Raad.
>
>  AHA-gelovige (ik vind dat een prima woord, hoor)

Je kunt dat wel een prima woord vinden, maar dat zegt dan voornamelijk
iets over jouw fundamentele gebrek aan fatsoen.
Ik wens hier niet als AHA-gelovige te worden aangesproken.
Ik ben geen AHA-gelovige, en ik heb ook geen zin om mij steeds weer
tegen dit soort laffe suggesties te verdedigen. Je moet er dus gewoon
mee ophouden, of je het nu prima vindt of niet.

> Erik van den Muijzenberg
>  <muijz at DDS.NL> suggereerde de pretekst,

Hier dus ook mee ophouden Fluks.

>  Maar dat staat er niet, er staat 'bijvoegdelijk'.

Nee flapdrol, dat staat er niet.
Dus ook eerst maar eens leren lezen.

>  Zw moest dan dan *zowel, eerst* bekend staan onder 'Magan' (neen
> dus) en

Valt die ondertiteling weer uit.

>  dan *ook nog eens* onder (een niet verzonnen) 'Ali' - en *dan* kan
> men onder
>  die bijnaam weer wel genaturaliseerd worden.

Dat is jouw interpretatie, en ik heb een andere interpretatie, en we
zijn beiden leek op dit terrein. Waarbij jij nog als handicap hebt dat
je alles beter weet en bovendien simpelweg niet kunt lezen.

> Ze verzon echter een *bijnaam*,
>  letterlijk: een 'alias', en verzweeg haar echte tegenover de
> autoriteiten.
>  Zonder echte naam geen bijnaam. Zelfs als haar echte naam in het
> AIVD-rapport
>  voorkomt, dan is ze niet onder 'Magan' geregistreerd.

Beste flapdrol, het volgende ontleen ik aan de tekst die jij hier
gisteren zelf hebt gepost:

"gevallen waarin de opgegeven naam een naam is waaronder de
naturalisandus (ook) bekend staat"

Goed gelezen flapdrol? Ja?
Er staat weliswaar 'ook', maar dat 'ook' staat *tussen haakjes*.

Men mag deze passage dus als volgt lezen:

"gevallen waarin de opgegeven naam een naam is waaronder de
naturalisandus bekend staat "

Welnu, op het moment dat Hirsi Magan haar naturalisatieverzoek
deed, stond zij bekend onder de naam Hirsi Ali.

>  De minister gaat natuurlijk geen leugen legitimeren - het is wel
> heel erg
>  duidelijk dat de Hoge Raad liegen niet in deze categorie plaatst.
> Het gaat

Beste flapdrol, we zullen het allemaal wel zien.
Ik weet het niet, en jij weet het al helemaal niet.

>  hier om mensen die twee namen hebben die ze zelf -uiteraard- geen
> van beide
>  verzonnen hebben. Iemand heet zowel 'Pietje Puk' als 'de Hertog
> van Amsterdam'
>  (en niet: 'De slager van de Balkan' of Pipo 'De Clown').

Dat is jouw interpretatie,en bovendien geef je een verkeerd
voorbeeld; de achternaam Ali komt gewoon voor in de familie
van vaderskant van betrokkene. Best mogelijk dus dat zij die
naam mag voeren als haar achternaam.
(Ik ken het Somalisch naamrecht niet; jij zult ook daar wel weer
zelfbenoemd expert in zijn.)

>  * Neen dus, ze stond niet eens geregistreerd onder haar echte
> naam. En als
>    dat niet het geval is, kan er geen sprake zijn van een officiele
> *bijnaam*.
>  * Daarbij kan dat bijvoegdelijk natuurlijk nooit op van toepassing
> zijn op

Tja flapdrol, je moet nou toch echt eens leren lezen hoor.
In de tekst staat BEvoegdelijk. En niet BIJvoegdelijk.
En daarmee vervalt denk ik de grond van jouw onzin.

(Helaas zal dat de lijst niet baten, want wedden dat je
daarna weer met nieuwe onzin aan komt zetten?)

>    een (ook al weer gelogen) geboortedatum.
>    In tegenstelling tot een naam is de geboorte immers een natuurlijk
>    gegeven.

Het is hier niet van belang of Hirsi Ali langs natuurlijke
weg is geboren of via een keizersnede, doctor.

>  Dit lukt dus nooit. Ze zal een nieuw naturalisatieverzoek moeten
> indienen en
>  daarbij de correcte gegevens moeten overleggen (daarbij hoort dus
> dat ze uit
>  Kenia kwam en dus om te beginnen al geen recht had op een A-status).

Als ik goed ben ingelicht is dat allemaal verjaard.
Bij de naturalisatieaanvraag zal het dan geen rol
meer spelen.

>  Laten we dus maar hopen dat ze zo verstandig is dat na te laten.
>  Dan is Nederland als vanzelf van deze lastpost af.

Ja, en als jij nou gewoon postzegels gaat verzamelen
dan is deze lijst van jou af en kunnen we het hier weer
eens over iets anders hebben dan jouw obsessies.

Erik vdMb