'Normaal' (was: VVD e.v. wisten van Magan...)

Sat May 20 15:09:32 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,
>Nu begrijp ik denk ik wat Marc bedoelde met "normaal". Het is toch heel
>normaal dat de uitvoeringsinstanties in ons landje hun werk niet of in elk
>geval noet op tijd doen, dus waar zeuren we eigenlijk over?

 Hahahaha... leuk.

 Het quintessens van de grap (en daardoor ook verhelderend m.b.t. eerdere
 opmerkingen) is overigens vrij simpel. Ik hanteer 'normaal' als een kwan-
 titatief begrip (iets dat men materieel kan afwegen) terwijl het woord
 in de spreektaal vaak als een kwalitatief begrip wordt opgevoerd (hoe iets
 'hoort', het immateriele waarvan niet mag worden afgeweken). In het ideale
 geval zijn beide begrippen dezelfde; dan benoemt men het immateriele met
 het materiele. Ik ben materialist en dus refeer ik naar het kwalitatieve
 begrip; een 'normen en waarden'-pief referereert uiteraard naar het kwali-
 tatieve begrip. Dat zou veel verklaren...

 Even iets anders dat ik net zo goed even kan meeposten: ik kwam in Het
 Parool net nog twee D66-cartoons tegen,
    http://www.parool.nl/columnisten/joep_bertrams/beeld/051106-pechtold.gif
    http://www.parool.nl/columnisten/joep_bertrams/beeld/051506-joep.gif
 Vooral de tweede is vreselijk pijnlijk... maar ja, daardoor toch ook weer
 heel leuk.