Hirsigate: AIVD lichtte VVD in over Hirsi Ali - VVD ontkent

Sat May 20 10:45:25 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 20-mei-2006, at 10:20, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>
>  Ik heb geen bewijzen gezien dat Zalm, of wie dan ook van de VVD,
>  gelogen heeft.

Maar even afwachten wat uit het memo blijkt.
Maar dat men kon bevroeden dat er gelazer van zou komen,
ben je dat met me eens?

> Okee, men mag het niet uitsluiten - maar ook hier
>  geldt datgene dat ik van de week opmerkte: men moet uitgaan van
>  het normale.

Doe ik dat hier juist; is het weer niet goed. :-)

> Een *afwijking* van het normale dient te worden aan-
>  getoond (door degene die iets beweert, niet door sceptici - al
>  vormt zoiets altijd een leuke uitdaging).

Ja, precies.
Zo wacht ik nog steeds met smart op jouw bewijs dat Hirsi Ali
rondvliegt op een bezemsteel. ("heks")

>  Het toont aan dat Verdonk het had kunnen weten. Maar Verdonk was
>  op dat moment nog geen minister. Het is in elk geval *niet* aan
>  haar gericht. Ze zou dus in oude archieven hebben moeten duiken.
>  Sinds een week is daar aanleiding voor, maar daarvoor niet.

Verdonk zou Ebru Umar hebben uitgenodigd voor een gesprek,
naar aanleiding van een column van Umar in Propria Cures
waarin ze zou hebben aangegeven dat Hirsi Ali loog over haar
naam en geboortedatum.
Dus Verdonk wist eerder dan vorige week donderdag dat er
iets mis was, lijkt me, en had dus aanleiding genoeg om in de
archieven te (laten) duiken.

>  Voor alsnog moeten we er van uitgaan dat de VVD-top destijds niet
>  gelogen heeft. Maar die mogelijkheid bestaat natuurlijk wel. Daar
>  maken de 'vrienden van AHA' momenteel vreselijk misbruik van.

Leg eens uit, doctor?

>  AHA-gelovigen

Kinderachtig retorisch trucje.

Erik vdMb