Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 19 16:22:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

Venlo?

Wij hebben deze discussie omdat onzer democratie faalt transparant te
maken hoe den vork aan den steel zit. En wie hier waarvoor direct of
indirect verantwoordelijke is?

Diezelfde politici toch die de 'ruimte' van de minister niet weten te
benoemen. 'Ruimte' overgelaten in de door hen(zelf) goedgekeurde wetten.
Moet je nagaan. Over de laatste doorgevoerde wijzigingen is zelfs
stemming achterwege gebleven. Zouden ze derhalve kennis genomen hebben
van de inhoud?

Ook jij draagt in deze discussie nog niet echt veel aan waar ik iets mee
kan. Je gaat in op het vermeende kennisniveau(s) (op de man spelen),
terwijl je daar zelf veel aan zou kunnen doen. :)

Een cursus is echt niet nodig in een open en transparante democratie.
Daarin wordt vanzelf helder waar e.e.a. voor staat.

Zoals ook de hele hype nu daarvan een gevolg is. Waar hysterische
politici zich als de reddertjes opwerpen, maar waar een alnalyse van de
situatie volledig ontbeekt.

Dat neem ik de volksvertegenwoordigers kwalijk, Tjerk.

Ik vroeg je om een verkorte versie nu de experts in de TK het laten
afweten. En (ook) jij stuurt me om de hoek. ;)

Henk Elegeert