Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu May 18 20:58:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Hirsi is ingezworen als Tweede Kamerlid en daarmee formeel Tweede Kamer lid.
Zolang ze niet volgens de procedure, die het Reglement van Orde van de
Tweede Kamer daarvoor geeft, is afgezworen, blijft ze rechtsgeldig tweede
kamer lid. Ik heb geen tijd gehad het reglement er op na te slaan, maar dit
lijkt me de juiste invalshoek, Soms ben ik blij dat er regeltjes zijn, al
was het maar om ze te kunnen verneuken.

Groet,

Tjerk