Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Hein v Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu May 18 14:11:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Dat is helemaal niets bijzonders; dat heet dualisme, en daar ben
> jij steeds voorstander van geweest, dacht ik.
Dualisme is een zekere mate van onafhankelijkheid van een
regeringsfractie ten aanzien van de regering. Daar ben ik voor. Iets
anders is om jarenlang een kabinet in het zadel te houden en het
kabinetsbeleid met stem -en ander gedrag te steunen (denk aan het
paasaccoord), om tenslotte, als de zure vruchten van dat beleid
zichtbaar worden en terugslaan op je eigen belangen (zoals gebeurde met
Ayaan) een tirade te houden over datzelfde beleid. Dat is geen dualisme
maar gespletenheid.