Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Thu May 18 11:02:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Toch maar een cursus recht, dus.

 Kijk, ik beweer niet dat ik de wet kan spellen. Maar logisch denken gaat
 me vrij goed af. En daarmee komt men juist als het gaat om het ongrond-
 wettelijke van deze Kamer een heel eind.

 Trouwens, Van der Laan en Jan Vis hebben mijn opmerking inmiddels overge-
 nomen. Jan Vis heeft toch geen cursus recht nodig - die *is* een cursus
 recht.

 Kijk, jij bent van ons tweeen de wettenpief... onderbouw dan eens dat het
 gestelde *onjuist* is (ik sta open voor alles, hoor).

 Mogelijk verklaart mijn (onderstelde) gelijk een deel van de hysterie die
 we in de Kamer zagen. De vergadering van de geachte afgevaardigen dreigt
 buiten de wet te worden gsteld... dat zou overigens naadloos aansluiten op
 het nihilistische drama dat zich momenteel in de politiek voltrekt.

 Feit is dat voorafgaande aan het debat er een geheimzinnig onderonsje
 tussen Weisglas en Verdonk heeft plaatsgevonden. Het is wel duidelijk wat
 er daarbij is besproken.

 Nu krijgt men zoiets van 'Deze Tweede Kamer behoeft niet ontbonden te
 worden want deze Tweede Kamer wordt geacht er nooit te zijn geweest.'

 Het idiote is natuurlijk dat als het D66-congres afgelopen zaterdag z'n
 plicht had gedaan, het kabinet maandag zou zijn gevallen - dan zou Ver-
 donk nooit haar antwoord op de vragen van Nawijn naar de Kamer gestuurd
 hebben en was er in 't geheel niets gebeurd.