Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Thu May 18 09:57:04 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Onzin, Henk,

Als je niet het uiterste in zijn consequenties wilt beschouwen,
om aan te tonen dat je verkeerd bezig bent,
dan draai je weg van je verantwoordelijkheid.
het gaat daarbij niet om dat uiterste zelf,
maar om het zichtbaar maken van inconsistentie
of extremiteit.
Regels zijn regels is fout,
omdat je in elk geval alle omstandigheden moet meewegen
en alle consequenties moet betrekken.
Soms moet je snel handelen en besluiten
omdat procedures en regels sowieso niets oplossen
maar echte problemen creëren.
Regels zijn slechts richtlijnen, geen doel op zich.

Fritz