Hirsigate: Bedonderde de Kiesraad al dan niet de boel in opdracht van Zalm ?

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu May 18 09:40:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik vind haar besnijdenis totaal irrelevant, maar je kunt net als
Marc-A gerust twijfelen aan ook dat deel van haar ervaringsverhaal.
Zeker na die Zembla-uitzending is het veel waarschijnlijker dat ze
altijd een verlichte moslima is geweest, opgevoed in een voor Somalie
zeer liberale, rijke, geemancipeerde familie, dan dat ze als
fundamentalist is opgegroeid. Al die ervaringsverhalen over dat ze de
Westerse wereld haatte zoals Bin Laden dat doet, en vooral ook de
Joden zoals ze recentelijk nog beweerde tegenover die AJC (na de
opnames van die Zembla-uitzending...), daar geloof ik eerlijk gezegd
niet veel meer van. En zoals ik al eerder schreef, als dat allemaal
leugens zijn, die ze als belangrijkste basis voor haar strijd tegen de
Islam gebruikt, dan vind ik dat zeer kwalijk. Zeker als ze dat alleen
maar uit eigenbelang doet, want die indruk wekte ze ook in die Zembla
uitzending, en dus niet eens uit werkelijke overtuiging. Alhoewel ik
ook niet uitsluit dat ze die overtuiging op haar snelweg van
eigenbelang ook daadwerkelijk eigen heeft gemaakt. Ze is immers wel
erg veel met 'reactionairen' omgegaan sinds ze door de haat tegen haar
afgesloten is van het normale maatschappelijke leven.

Groeten,
Mark Giebels