Verdonk

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed May 17 10:47:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als je het alleen maar zo bekijkt hebben we dus helemaal gen verkiezingen
meer nodig, het blijft toch allemaal gelijk.
Dat de PvdA mensen met een goed inkomen boven de AOW wil laten meebetalen
kan een manier zijn om de AOW betaalbaar te houden. Eens of niet, maar de
andere kant is natuurlijk dat alle mensen onder de 65 meer zouden gaan
bijdragen, het is een keuze. En van Dam, je zit er mee, maar blijkt er dus
ook een te zijn die bezorgd is om zijn eigen portemonai. Het zou nu een
VVD-er kunnen zijn. Echte argumenten had hij trouwens niet.
Feit is dat dit kabinet al heel wat mensen niet alleen acheruit hebben laten
gaan in het inkomen maar ze hele uitkeringen hebben afgenomen, waar nu nog
rechtzaken over lopen omdat het niet terecht lijkt. Ik denk dat ook de PvdA
niet ontkomen had aan bepaalde hervormingen hoor maar ze zouden
waarschijnlijk humaner tot stand zijn gekomen en volgens de weg van
geleidelijkheid.
Je noemt de AOW waar mensen hun hele leven voor gewerkt en betaalt hebben.
Dat hebben mensen ook voor de WAO en de WW en dat is ze voor een groot deel
nu ook ontnomen. Ofwel is de polis gewijzigd terwijl het huis in de fik
stond.
Of de zaken met een ander kabinet veranderen is altijd een kwestie van
afwachten maar de kans er op is naar mijn inschatting een stuk groter. Nu
weten we zeker dat er niks beter op zal worden, behalve de hogere inkomens
dan.

Wat heeft nu de rol van een oppositiepartij te maken als we het hebben over
bv. de gekozen burgermeester?
Er was een afspraak binnen de coalitie en dat heeft men aan de laars gelapt.
Als oppositiepartij zouden velen hetzelfde gedaan hebben om het nog eens te
benadrukken, denk ik zo. Andersom zou het net zo zijn hoor.

Pechtold had en heeft blijkbaar groot gelijk met zijn smerig en vunzig, dat
zal ook de reden zijn dat hij er ijverig aan mee doet.

Ger