Kwaliteit bijdrage: Lousewies vs. Rouvoet

Tue May 16 23:31:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Precies, we moeten die helling af...

Het is geen ritselen als je CONSTATEERT dat je een naam wilt wijzigen
dat je als land in een paspoort hebt gezet. Ze heeft die naam. Die noemen
we.
Al noemen we haar Pietje, als de foto maar lijkt en we weten wie het is.

Of moeten we onze vodjes weggooien, want dit houdt toch geen stand.
Welk land accepteert nog een GELDIG uitgegeven Nee-derlands paspoort
(ik heb het niet over eigen vervalsingen)
waarvan overbetaalde jurristenneukers met werkende macht fictiveren
dat het toch niet geldig was hoor, met terugwerkende werking nota bene.

Een Nederlandse nationaliteit heeft zo geen enkele waarde meer,
althans geen zekere,
en ons paspoort is zo onbetrouwbaar als onze overheid.
Je moet er niet aan denken dat ze overal moeten gaan controleren
zoals de kamerleden hardop roepen naar de VVD
of onze paspoorten en nationaliteiten wel echt geldig zijn
en later ook nog met terugwerkende kracht.
Wat een onbestaanbare waanzin.
Nationaliteit is nationaliteit. Paspoort is paspoort.
Intrekken met terugwerkende kracht doen we alleen
van de lullo's die zulke jurristerij verzinnen EN opleggen.

Als je 50 eurobiljetten accepteert die door een NL bank uitgegeven zijn
en alle echtheidskenmerken hebben
moet je er ook op kunnen vertrouwen dat die later niet als niet bestaand,
want niet geheel rechtmatig door Pietje in de la gegooid, alsnog hun waarde
verliezen.
Tenzij het maar een 50 eurobiljet is natuurlijk, da's niet zo erg,
dat is toch maar 100 gulden, nou ja Mark dan,
die laat ik ook weleens als het te lang duurt in de automaatgleuf achter.

PS
En het parlement moet ophouden met juridische interpretaties.
Spreek uit wat je wilt regelen en laat het regelen, neem die macht.
En als de opgeblazen jurristen er weer een zootje van maken
probeer je het opnieuw te regelen met betere mierenneukers,
daar zijn ze voor... en niet andersom wij voer voor hen.