Nooit meer zwijgen

Mon May 15 23:56:21 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja, Bert,

Tja,

Ik zat net als jij ook nogal verbijsterd te luisteren en te kijken...
We raken eraan gewend de laatste jaren, we leren ervan?
Al is het slechts rustig en beheerst te blijven, ons hoofd niet te
verliezen.
Of moeten we dat nou juist eindelijk doen, om ons hart ons te laten leiden.

Mijn boosheid over dit kutland was ik al lang voorbij, kennelijk
- je kan niet boos blijven als je een leven lang en nog dagelijks aanloopt
tegen kafkaiaanse mensentreiterij en in-de-bureaucratische-kou laten staan -
dat helpt, kennelijk, dankje
- wat een wrang complimentje voor machteloze woorden -
om buiten ons nationaal-verkokerde navelstaar-gepolder perspectief te
zoeken.

Maar opgeven doe ik eigenlijk toch niet, never nooit, dat nooit, hoop ik...
Die passage is meer een roep om meer tegengeluiden zoals nu die van jou.
We missen woorden als in het Spaanse: No Paseran !
Ze komen er niet door... hoe moedeloos het ook lijkt.
We houden moed, de rug recht, blijven staan,
al is het maar om Ayaan straks massaal uit te zwaaien
naar ik hoop naar een godbetert beter, vrijer land.

Fritz