Struisvogelcongres: D66 heeft lef, geen angst

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun May 14 14:40:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 14-mei-2006, om 8:57 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks het volgende
geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,

ik zat vanmorgen te denken over links rechts, en voor wie het lezen
wil: ik denk dat d66 last heeft van hetzelfde verschijnsel als GL,
n.l. dat de kiezers niet in termen van links-rechts denken waar het
d66 en GL betreft. GL en d66 hebben een zeker vrijzinnig-
intellectualisme gemeen (heeft de vvd ook, maar die zijn verder
gewoon consequent economisch rechts, wat een eenvoudiger positie is
om aan de borreltafel te verdedigen).

(minder goed opgeleide kiezers zijn wat afkerig van dat
intellectualisme, en misschien wel terecht. als jij om je heen kijkt
ger, zie jij dat dan ook b.v. bij je vakbondsmensen?)

(economisch links heeft de afgelopen verkiezingen gewonnen.
'vrijzinnig' links nog niet)
(in de v'krant van gisteren stond trouwens een aardig citaat van
salman rushdie over wat identiteit is. voor belangstellenden wil ik
het wel opzoeken en overtikken)

GL heeft in de laatste verkiezingen geen zetels gewonnen, maar ook
niet echt verloren, zoals d66. dat verlies komt imo vanwege de
uitverkoop van d66 punten aan het pluche en de rechtse overmacht van
deze regering. (achteraf bekeken lijkt me dat duidelijk?)
wat vrijzinnig-linkse partijen dus nooit moeten doen is hun kiezers
onderschatten.

ik ben geen d66-er dus ik zeg niks over jullie congres.

maar lousewies is blijkbaar ook een moeder, en daar wil ik wel wat
over zeggen nu marc erover begint. :)

>  Het raarste dat ik Van der Laan deze week heb horen zeggen is dat
> ze haar
>  zoontje tweetalig opvoedt

lijkt me een goed plan. niet raar. moet je jong mee beginnen. na je
vierde gaat taal leren moeilijker.
van tweetaligheid heb ik zelf veel plezier gehad en er goed mijn
brood mee kunnen verdienen.
mijn zoon doet nu hetzelfde.

> omdat zoiets helpt om Alzheimer te voorkomen.

als dat bij haar in de familie zit? niet onverstandig als het zou
kunnen helpen.
dementie zit bij mij wel in de familie, dus wie weet ontspring ik zo
de dans. ;)

>  Ik schiet dan in de lach - maar eigenlijk is het heel zielig voor
> zo'n
>  joch dat z'n mamma dermate in de deterministische valkuil is
> gelazerd dat
>  hij moet meespelen om zijn kennelijk reeds vastliggende toekomst
> alsnog af
>  te wenden. Zoiets dwangmatigs kan kinderen flink beschadigen.

ach, een beetje engels of chinees erbij leren? vindt een slim joch
juist leuk. ik neem aan dat ze niet aldoor zit te meten of ie al
alzheimer heeft. ;)

>  Hopelijk vergaat het hem beter dan D66 en heeft'ie er later geen
> last van.
>
>  Maar ik zou er maar niet op rekenen.

grin. van tweetaligheid ben ik niet slechter geworden.

maar of dementie me met rust zal laten? we zien wel, gr elma