Cartoon-inconsistentie

Sat May 13 14:01:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Erik maakte regelmatig emotioneel bezwaar als ik weer eens iets vreselijks
>over AHA vond.

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>ik maak daar ook bezwaar tegen marc.

 Ja, dat is zo. Maar dat is toch raar ? Ik kan toch niet helpen dat ik
 leugens vind ? Alles wat ik hier over AHA gezegd heb, is waar. Het rare
 is dat die AHA-gelovigen nu allemaal gaan zitten draaien met een 'maar
 dat *wisten* we toch al lang' ? Eerst ontkennen ze het, dan wordt een
 aantal leugens op de TV ontmaskerd, en nu heeft AHA 'nooit gelogen over
 haar leugens'. Zo'n reactie getuigt van een vrij hardnekkig AHA-geloof.

 We hebben het hier dus wel over iemand (AHA, niet Erik) die consequent
 aanstuurt op een Europese burgeroorlog. AHA is door-en-door slecht. Ze
 gebruik alles en iedereen om mensen te verwoesten. Ze kon niet weten
 dat Theo van Gogh als gevolg daarvan vermoord zou worden, maar ze heeft
 hem wel doelbewust misbruikt. Zowel in leven (voor die rare film) als
 na z'n dood (ter ophemeling van haar eigen ego).

 En wat Erik betreft (je opmerking hierboven is polyinterpretabel dus
 misschien koos ik niet de door jou bedoelde invalshoek): ik moet vaak
 om Erik lachen als'ie dermate overdreven gnieperig uit de hoek komt
 dat het een uitdaging is om daar een leuke draai aan te geven.
 Ik heb met Erik zoiets van 'jongen, ga in hemelsnaam opnieuw studeren
 (hij wekt de indruk dat hij dat graag wil), maak een afspraak met een
 studentendecaan en informeer naar de mogelijkheden'. Ik ben zelf zo'n
 studerend nakomertje geweest en ben daarna ook nog aanstellingsloos
 gepromoveerd (de eerste ooit, die dat aan de UvA op mijn gebied deed).
 Erik geeft daar hier regelmatig op af en wekt al doende de indruk dat
 hij wat jaloers is. Laat hij hetzelfde doen, hij lijkt me slim genoeg.