Kijktip: Zembla ontmaskert verleden Hirsi Ali

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri May 12 13:15:58 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12-mei-2006, om 12:31 heeft Bart Meerdink het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Je hebt gelijk dat wat we *in Nederland* zien treurig is. Maar het
> beleid gaat om wat we nou juist *niet* zien! De hele essentie is
> één woord: namelijk afschrikken, van kansloze immigranten.

o, ik ben met je eens dat dat een belangrijk doel van de wet cohen
moet zijn geweest.
maar ik ben het niet met je eens dat het beleid alleen maar daarom gaat.
het beleid met uitvoering door een tank als verdonk wentelt
rücksitchslos de gevolgen in nederland zelf af op mensen die er ook
niks aan kunnen doen. zowel de migranten als hun helpers.
ik vind het van een te grote distantie getuigen door te zeggen dat
'het' beleid daar niet over ging/gaat.

> Hirsi Ali is door de mazen geglipt, net als talloze anderen. En ik
> gun het haar nog ook op een bepaalde manier, net als al die andere
> brutale opportunisten. Maar op en ander vlak bezien is het
> natuurlijk onhoudbaar, het is toch waanzin als hordes mensen de
> halve wereld over reizen om uitgerekend in het kleine Nederland de
> welvaart te gaan meegenieten.

nee, natuurlijk niet.
maar kijk eens goed naar welke immigranten 'ons' tot last zijn.

> Beter dat de mensen gewoon helemaal niet hierheen komen dan dat ze
> na veel vijven en zessen en veel ellende een paar jaar later het
> land weer uitgezet moeten worden.

helemaal waar.
maar een zeer groot aantal mensen van wie we 'last' hebben komt uit
heel andere hoek
en dwingt nederland tot een zeer ongastvrije opstelling waar ik grote
moeite mee heb

> Ik hoop van harte dat me in Amsterdam nog voldoende niet corrupte
> en niet incompetente mensen over heeft om de Holleeder-kliek met
> wortel en tak het gevang in te meppen, inclusief de mensen die hij
> heeft weten te corrumperen (speciaal ook die).

psies.
en graag breed uitgemeten in mij krant. ;)
bij mijn croissantje smaakt dat veel beter dan gemiep over ayaan. ;)

gr elma