Koerscrisis: Pechtold klinkt vals

Fri May 12 09:58:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Maar goed, als er geen serieuse tegenkandidaat van buiten de fractie en het
>kabinet zich meldt, dan kun je moeilijk zonder lijsttrekker doorgaan.... Dit
>lijkt me momenteel de reden waarom iedereen in de partij zo stil is...

 Zo zie ik het ook.

 Ik 'hoor' natuurlijk ook in het Pechtold-kamp. Maar ik vind de man zo'n
 vreselijk zacht ei. We hebben juist iemand nodig die z'n mannetje staat
 (dame met ballen mag ook) en die de Jonge Democraten, de Opschudders
 en al die andere sociaal-liberalen de tempel uitranselt. En dat zie ik
 Pechtold nog niet zo 1-2 doen. Want anders was'ie niet alleen al lang
 opgestapt, hij zou ook nooit met dat vreselijke Paasakkoord hebben inge-
 stemd - laat staan bij die gelegenheid ook nog eens als minister zijn
 aangetreden.

 Roger Van Boxtel heeft alles mee... Die is wel daadkrachtig en was op
 exact het goede tijdstip op de goede manier (de eer aan zichzelf houden
 na een verkiezingnederlaag) weg.

 Pechtold en Van der Laan hadden de partij een dienst kunnen bewijzen door
 zich *niet* als kandidaat voor wat dan ook op te werpen.

 Nu gaat het drama alleen maar door.