Kafka revisited

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue May 9 21:23:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 8-mei-2006, om 23:42 heeft dirkie het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> medelevenden,

lenny, het is vreselijk!

> Nee, Lenny denkt van niet, maar zal wel ff belle voor
> je...

tja, bEllen, dat gaat niet hoor in kafa ambtenaren land

> Ok KafKa is a piker,

? piker?

> let op het spatten van het bloed.
>
> haar niet om een levend persoon aan de lijn te
> krijgen. Wel de druk een 1 druk 4 druk 6 druk etc etc.

grrrrr.

> Er zijn 8 programma's met ong. 8 doorstuur instructies
> voor pakweg 64 combinaties zonder succes om een levend
> persoon aan de lijn te krijgen.
> Ze, mijn vrouw, geeft op.

tja, geen echte kafka zeker, je vrouw? ;)

> Tijd voor lenny om het varkentje even te wassen.

grin

> Na minstens 30 minuten wezenloos drukken vindt Lenny
> een "voor betalingen druk 4" en waarachtig een levend
> persoon met een zwaar (midden-Oosten?) accent!

een lage lonen land zonder twijfel

> Lenny legt, wat hij denkt is geen probleem, even uit.
> En wordt geinformeerd dat "het paspoort moet nog 3
> maanden geldig zijn op de dag dat mijn vriend
> NEederland weer verlaat".

goh, dat wist ik niet
wie hier op de lijst wist dat wel?

> Lenny, die de hele conversatie in onvervalst
> Amsterdams voert wordt nog even geinformeerd dat hij
> geen Nederlander is

dat kan. zijn amsterdammers nederlanders eigenlijk?

> bij de dame, die op zijn vraag of
> zij dat wel is met haar zware accent antwoord:Jazeker.

kijk, dat kan hè. misschien is ze een reguliere vluchteling. dat kan
echt.

> Op mijn vraag of 3 maanden niet wat vreemd is heeft ze
> ook een antwoord dat wordt niet door ons bepaald maar
> door Justitie. Oh, zeg dat dan. Duidelijk verhaal.

daar heeft ze dus gelijk in

> Justitie dus....
> Nu is het dus klaar als een klontje..

wat is er mis met justitie dan lenny?

> Enne hoe moet die Amerikaan dat weten van die in
> lenny's ogen belachelijke tijd van 3 maanden?
> Ja daar heeft ze dus ff geen antwoord op.

iedere nederlander wordt geacht de wet te kennen. net als in de usa.

> Weet ze een oplossing?
> Jah het paspoort laten verlengen. (Goh daar had lenny
> nou nooit aan opgekomen)
> Dat lukt dus ook in Amerika niet binnen 6 dagen met de
> post naar San Francisco etc. etc.

nee klopt

> Wat moet ik mijn Amerikaanse vriend nu vertellen?

dat hij eerder had moeten informeren naar de regels.
in de usa geldt dat ook.

> Wat als je als Nederlander, op vakantie of
> zakenbezoek, het Consulaat-Generaal in Los Angeles aan
> de lijn probeert te krijgen?

net zo denk ik

> Het consulaat van een z.g. bananen republiek werkt
> beter,

daar kan je met een bribe zo terecht

> om maar niet te spreken over deze 3 maanden
> regel voor een geldig Amerikaans paspoort.
>
> Iemand hier met advies?

helaas, ik ben niet thuis in kafka-land
maar democratie kost tijd, en wat mis kan gaan gaat nu eenmaal mis.

gr elma