Koerscrisis: Proefschrift verklaart disfunctioneren Jonge Democraten

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon May 8 09:47:26 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dit doet me sterk denken aan de consensus in de Amerikaanse politiek
dat negatieve politieke campagnes meer stemmen opleveren dan positieve
informerende campagnes. Dit terwijl de overgrote meerderheid van de
Amerikanen (uiteraard) zegt dat men een hekel heeft aan al dat
negativisme en dat men graag inhoudelijke standpunten hoort. Die
algemene perceptie bij burgers en het aangetoonde feit dat negativisme
stemmen oplevert zijn echter niet per definitie tegenstrijdig en iets
dergelijks zou ook Chris Aalbers wel eens kunnen hebben onderschat in
zijn onderzoek.

Groeten,
Mark Giebels