Democraten 2006: Eigen partij boze D66'ers

Sun May 7 10:06:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[Ik ben er nog niet zo 1-2 van overtuigd dat dit 'initiatief' serieus is.
 Het lijkt me eerder de zoveelste waarschuwing aan de D66-hotemetoten dat
 ze onze partij naar de knoppen helpen... Neemt niet weg dat er op dit
 moment al 26 kranten zijn, die dit bericht hebben overgenomen.]

Bron:   De Telegraaf
Datum:  7 mei 2006
AuteurL Jeroen Hendriks

Eigen partij boze D66'ers
-------------------------

AMSTERDAM - Een groep ontevreden D66-aanhangers keert de partij de rug toe
en begint een eigen progressief-liberale partij onder de naam deZes, een
regelrechte verwijzing naar de moederpartij.

In Zutphen vindt aanstaande zaterdag de oprichtingsvergadering plaats.
Pikant is dat D66 even verderop in een zalencentrum congres houdt.

Oud-vice-voorzitter van D66 Han Westerhof zegt namens deZes: 'De deelname
van D66 als kleinste coalitiepartner aan drie kabinetten heeft de partij
gemarginaliseerd. Er is steeds afgedongen op idealen. Wij denken dat er
nog steeds ruimte is voor het product progressief-liberalisme, maar het
merk D66 is om zeep geholpen.'

--------
(c) 2006 Telegraaf