Waterleidingmaatschappij, Essent en de gemeente haha.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun May 7 08:54:01 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Daar gaan we weer eens, we hebben weer een leuke hier.

Ik kreeg, net als veel bewoners in de wijk, 2 maanden geleden een brief van
Essent met de mededeling dat de Waterleidingsmaatschappij Limburg (WML) de
leidingen buiten de huizen wil gaan vervangen door kunstof. En ook nog over
8 weken.
Daar het overgrote deel van de wijk voor hun de aardlek voor de
electriciteit nog daarop aangeloten is geeft dat straks natuurlijk een
probleem, dat mag duidelijk zijn.
Essent zegt in de brief de inventarisatie te doen voor WML, goed zo jongens,
doe je best, maar de manier waarop?
Er zat een antwoordformulier bij met 3 keuzes.
1) Het is al geregeld bij je.
2) Je regelt het even en wel binnen een maand.
3) Je bent huurder en regelt het met de eigenaar.

Ik heb de goed man van Essent even een mailtje gestuurd waarin ik heb
gevraagd hoe hij kon weten dat al die kopers, en dat zijn er nogal wat,
zoveel geld op de plank hebben liggen omdat even door een erkent
installateur te laten doen? Want dat is de eis en de verplichting.
3 Weken later nog maar eens een herrinnering gezonden met de vraag of hij
nog antwoord wenste te geven. Daarop kwam het antwoord dat hij uit de mail
niet kon opmaken dat hij zou moeten antwoorden, nou ja, ook een manier toch.
Zijn grootste probleem was dat hij van nog bijna niemand antwoord had gehad,
deels op mijn advies:)))))
Intussen contact opgenomen met WML en de man de situatie even uitgelegd.
Waarom niet er een groter gezamelijk projectje voor opzetten, samen met
eigenaar van de verhuurwoningen, en zo voor iedereen het een stuk goedkoper
te maken? U hebt gelijk zei de man en verzette de werkzaamheden meteen naar
de eerste helft van volgend jaar zodat er wat georganiseert zou kunnen gaan
worden. Ik kreeg netjes een schriftelijke bevestiging en een afschrift er
van ging er naar het mannetje van Essent.
Afgelopen week komt er waarachtig een aangetekende brief van Essent, het
waren er heel veel volgens de postbode, met hetzelfde invulformulier en een
ware dreigbrief. Binnen een week antwoorden of men ging bouw- en
woningtoezicht inschakelen.
WML maar weer even gebeld en die hield het maar op de schuld van
geautomatiseerde standaard brieven. Ik heb dus maar aangegeven dat ik me
niet laat bedreigen en heb het formulier tereggestuurd, de middelste
ingevuld maar binnen een maand door gestreept. Ben benieuwd wat de reactie
zal zijn.

Ik heb de man van Essent meteen nog maar een mailtje gestuurd met de
mededeling dat er inmiddels mensen doende zijn een foldertje te maken om
gezamenlijk over te stappen naar een andere energieleverancier die wel weet
wat klantvriendelijkheid is. Toch leuk als je met rond de 500 woningen van
doen hebt.
Een kopietje ervan naar de klachtenmogelijkheid van Essent.

Het leukste er van is dat de meneer van WML me vertelde dat men niet aan de
slag kan of mag zolang het niet bij elke woning geregeld en dus veilig is.
Misschien ben ik straks wel de laatste die er iets aan gaat doen, ik heb
gewoon niet eerder het geld er voor, en wanneer wel maakt Essent toch niet
uit, denk ik zo.

O ja, Essent meldde ook nog even geen aarde te leveren of te creeren. Dus
die gaan aansluiten op onveilige situaties? Dan moeten wij dus bouw- en
woningtoezicht in gaan schakelen:)))))

Hij wil dus eigenlijk dat we ieder voor zich een installateur gaan
inschakelen, een erkende dus, en dat het binnen een maand allemaal is
geregeld. Waar halen we in godsnaam al die installateurs zo snel vandaan en
voor heel wat mensen de centen. Zou hij mikken op het feit dat men
vakantiegeld gaat ontvangen of zo?

Wat een bureaucratische oetl*l zeg, maar wel leuk, net iets voor mij.
Wordt vervolgt.

Ger