Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun May 7 08:19:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Bij nieuwe ideeen heb je wellicht gelijk, maar we hebben het hier over
> een discussie die al heel lang loopt, ook binnen D66.

En wat is de uitkomst dan, van die discussie? Blijkbaar dat het goed is
zoals het nu is? Want er gebeurt niet veel. Ik herinner me dat ik hier
een stuk gepost heb over internet-democratie (in 2002, zoek op
'Ghandi'), maar daar was erg weinig belangstelling voor, toen.

> Over deze mening hoefde ik al lang niet meer na te denken....

Herhalen van oude meningen zitten we niet echt op te wachten, hoor...

> Als D66-lid hoef ik echt geen D66 te stemmen hoor...

Meepraten terwijl je een andere partij prefereert voelt niet goed aan,
evenmin als niet mogen meepraten bij de partij die je wel steunt.

> De verhouding tussen aantal partijleden en aantal
>
> Die vat ik niet.

Nou dat geeft aan dat lid worden van een politieke partij in de praktijk
een behoorlijke drempel opwerpt. Zoals ik in het Ghandi-model uitwerkte
kan het in principe veel beter.

> Vind ik ook een slecht idee.
>
> Maar welk probleem wordt er eigenlijk opgelost?

Dat een kleine 'incrowd' in feite bepaalt wie ons politiek
vertegenwoordigt. Ben je nou inderdaad echt opgehouden te denken?

> Waar baseer je dat op? Ik ben wel vaker benieuwd naar
> onwaarschijnlijke gebeurtenissen.

Maar om dan te schrijven over "Ik vraag me vooral af hoeveel
Nederlanders zich gaan voornemen te emigreren als Verdonk premier
wordt." en "het zegt nogal wat over 'nieuw-Nederland' als iemand met een
dergelijk profiel de verkiezingen gaat winnen" klinkt toch wel alsof je
het ziet gebeuren...

groet,

Bart