Koerscrisis: ChristenUnie verwacht val kabinet Balkenende

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri May 5 08:32:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dan pas?  Morgen kan toch ook wel, als het toch staat te gebeuren maar een
beetje vooruitstrevend zijn toch?
Als de coalitie nu eens voorstelt om ihkv minder regels de voedselbanken
nauwkeurig bij  te laten houden wie precies wat krijgt kan men dat toch
belasten in de vorm van loon in natura of zo. Zalm en de Geus zouden er blij
mee zijn.:))))))
En Balkenende? Die snapt het nog wel een keer hoor, die is nog bezig zich
belangrijk te voelen. Cursus scaten geloof ik.
Het gestuntel is een feit, ze weten samen niet meer wat ze willen en als ze
het zouden weten durven ze het blijkbaar niet verder, met het oog op de
peilingen die zo onbelangrijk zijn:)))))
De voedselbanken rijzen de pan uit.
Mensen die ziek worden durven zich zo goed als niet meer ziek te melden bij
het UWV.
Ontslag? Wordt je gestraft met maanden geen inkomsten.
Ouderen even een tijdje logeren of voor elkaar zorgen wordt gezien als
samenleven.
De laagste inkomens hebben er fors op ingeleverd.
Vele huisartsen hebben leningen afgesloten om het hoofd boven water te
kunnen houden maar het heet geen chaos.
Het zwartwerken vanuit de EU neemt grote vormen aan.
Met 40 jaar behoor je tot de ouderen en kom je niet meer aan de slag.
Dit weekend bij het CWI (Venlo) een banenbeurs voor Nederlanders die maar in
het buitenland aan de slag willen. (Op naar Polen)
We betalen ons scheel aan de energie-accijnzen.
Nergens ter wereld wordt er zoveel afgeluistert als hier via telefoontaps.
De USA is er heilig bij.
Alle uitvoeringsorganen van de overheid blunderen er lustig op los. IND,
UWV, CWI, Belastingdienst, OM.

Het schijnt, zo roept men dan, allemaal heel goed te zijn voor onze
economie. Wel erg jammer voor de mensen maar ja, je kan niet alles hebben
toch?
Balkenende is afgelopen week al op zijn muil gegaan, volgende week het
kabinet maar?
Ik vrees dat het maar een droom zal zijn.

Ger