Afkicken van softdrugs

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Mar 29 20:21:04 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

www.novatv.nl

"
29-03-2006

NOVA / Den Haag Vandaag
Ma t/m vr: 22.20-23.00 uur Nederland 3
Herhaling na middernacht

Afkicken van softdrugs

Nederwiet wordt steeds sterker. Zo sterk dat deskundigen niet meer over
een softdrug spreken. Gevolg is dat steeds meer jongeren verslaafd raken
aan Nederwiet. Bij de jeugdafdeling van de Haagse verslavingskliniek
Parnassia hebben ze inmiddels een wachtlijst.
"

Het lijkt zoiets als luisteren naar het geblaf van honden. Tot twee kun
je het goed hebben en bij een handen asiel blijken er zowaar tig oren
aan te groeien.

Kortom: er is geen relatie tussen de sterkte van (THC-percentage) en een
verslavende werking. En niet enkel THC-percentage is verantwoordelijk
voor de opname ervan voor de werking. Het is ook nog maar de vraag of
het lichaam meer op kan nemen dan een bepaald percentage. Veel wordt
namelijk onmiddelijk in vetten opgeslagen. Bovendien blijkt dat de
verbeterde kweek ook haar top bereikt heeft en weer dalende is. Bij
ervaren gebruikers is er de tendens om minder te gebruiken. Voorlichting
is dus op zijn plaats.

http://www.google.nl/search?num=100&hl=nl&q=acute+risico%E2%80%99s+van+cannabis&btnG=Zoeken&meta=
acute risico’s van cannabis - Google zoeken

Deze week ook al een spectaculair Frans onderzoek dat hier al ruim
bekend was.

Het enige waar ik me echt zorgen ovr maak is het weinig wetenschappelijk
gehalte.
Bovendien:
http://www.minvws.nl/persberichten/gvm/2005/samenwerkingsovereenkomst-vs.asp
MinVWS | Samenwerkingsovereenkomst aanpak drugsgebruik met VS

Henk Elegeert